18.1.12

Det er det indre som teller..

..og jeg har tusen tanker om det indre i Villa H..

All ære til utbygger/arkitekt for å ha tegnet et superpraktisk hus, men vi har likevel gjort en del forandringer. 
Greit å gjøre det litt personlig når man skal ha 4 naboer med nøyaktig samme hus.

Dette er de opprinnelige tegningene, så her er ikke våre forandringer tatt med. 

loftet får vi to store soverom, mellom disse skal vi ha lekestue.

Stikkordet for lekestuen blir eventyrskog..


Her har jeg tatt utgangspunkt i noe så simpelt som en lampe Live har på rommet sitt. 

Har en stubbe stående til tørk allerede og den har jeg tenkt skal fungere som hjørnebord -
med kaninen på. 

 Jeg er fortsatt veldig usikker på hva vi skal gjøre med veggene her.
Har surfet litt rundt etter kule fototapeter av skog, men har ikke funnet en som har "ropt på meg" enda. 

I hovedetasjen får vi gjestebad, vaskerom, hobbyrom, kjøkken, stue og spisestue.

 
Det meste i huset kommer til å gå i hvitt, hvitt og atter hvitt - men jeg har da noen spreke planer. 
Har blant annet veeeldig lyst å gjøre noe ala den gule veggen på kjøkkenet der. Kjøkkenet skal i hovedsak være hvitt, men liker tanken på en "ramme" i en eller annen knæsj farge rundt innredningen på den ene veggen.

På stuen har jeg veeeldig lyst å tapetsere en av veggene med betong-wallpaper, 
men det spørs om Herr H er med på den..

I underetasjen er den største stuen - 
og det som skal være tv-stue. 
(Fru H har nemlig store planer om tv-fri sone i stuen i hovedetasjen..)
Stuen nede kommer til å gå i sort og hvitt. 
Per i dag har jeg veldig lyst på en sort vegg der, så får vi se om jeg mener det samme når veggen skal males om et år.

Ehh..vi har mange avgjørelser foran oss ser jeg..! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar